Friday 12 September 2014

Träningen är återupptagen

Löpning i solnedgången
Äntligen så är jag igång med träningen efter 12 dagars förkylning. Kroppen känns dock inte 100% återställd men tillräckligt bra för att träna lite lugnare pass.
Igår kväll gav jag mig ut på ett 1h och 10 km långt pass på stig och väg med löparskorna. Fantastiskt löpväder men jag tror jag får gnugga på 10-15 pass innan kroppen har vant sig med att kuta. Jag måste ha tålamod! Jag kommer att hoppa mellan cykel och löpning den kommande månaden men efter det är tanken att majoriteten kommer att ligga på löpning.
Kanske inom 2-3 veckor kan jag trycka på lite mera med några intervaller för att få upp tempot i kroppen.
Helgen som ligger framför mig kommer i bästa fall att innehålla ett cykelpass och ett löppass, om kroppen fortsätter i rätt riktning.


Trevlig helg!

No comments:

Post a Comment