Sunday 21 September 2014

Löpningen fortskrider

Glad och lite stolt över första riktiga distanspasset.
Har kommit igång riktigt bra med löpningen nu och benen börjar så smått acceptera detta. Denna vecka har jag sprungit tre ggr, totalt ca. 40 km. Till detta har jag kört ett pass på cykeln också. Egentligen skulle de varit två på cykeln men igår eftermiddag så kom förkylningen tillbaka så dagen har tillbringats mestadels i soffan tittandes på cykel-VM och massa sköna Ultramaratondokumentärer.

Det stora glädjeämnet var passet igår, innan jag blev krasslig när jag körde ett lugnt distanspass på den oöppnade nya E4:an. I knappa 6 minuters tempo körde jag en halvmara och det var väl i överkant för en som precis börjat springa men kroppen kändes riktigt bra. Benen började värka lite med 5 km kvar men det var marginellt. Ni kan se passet här min min Garmin sida.
Nu hoppas jag att jag blir frisk snart så jag kan gasa på med träningen. Hade tänkt mig några pass till innan jag börjar på med intervaller. Sedan hoppas jag på några sköna långpass på stigar nu i höst. Det är väl trailrunning som lockar mest just nu.

Ha det!
Jocke

No comments:

Post a Comment